Thaigryta med lövbiff

Lövbiffen går ut i morgon så det får bli tacotårta i mogron i stället :)





2 portioner

2 vitlöksklyftor, pressadee
300g lövbiff, strimlad
1 burk kokosmjölk (400g)
1/3 medelstor zuchini, tärnad
ett knippe salladslök, hackad
1/2 burk grön currypasta (á 110g) om man inte gillar stark mat rekomenderar jag till att ta minder!
1 msk fisksås
1/2 tsk sambal oelek
10 körsbärstomater, delade
2 dl fullkornsris eller råris. Ta något som ska koka så länge som möjligt då det innehåller ett lägre GI
grönsallad till servering
färsk persilja
(apelsin klyftor) jag tycker att det är vansinningt gott med apelsin till stark mat :) men det är ju bara om man är som jag :)

kok riset.
Fräs vitlöken i lite olivolja i några minuter. Rör ner lövbiffen och bryn den. häll i kokosmjölken, zuchinin, currypastan, fisksåsen, sambal oelek och löken, koka det på svag värme i ca 8 minuter.
Tillsätt tomaterna, rör försiktigt så att dom inte går sönder. Låt små puttra i några minuter.
Servera med färsk persilja på toppen.



med apelsin om man är lika tokig som jag! men det är helt klart värt att prova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0