Sjukhus

Nu var det länge länge sedan sist.
Har haft ont i magen ett bra tag nu så i tisdes klarade jag inte mer. Johan fick hämta majs och köra henne till farmor o farfar. så jag försökte vila, men fick kalla hem johan vid 3 tiden så blev det akuten.
Jag slapp sitta i kö vilket var skönt utan jag fick en säng och rullades till provtagning.

När Dr.J som är överläkare på obstriktmotagningen (har träffat honom många gånger) körde upp ultaljudet såg det tydligen ut precis som vanligt, förutom att jag stor bölade. jag skrek och var helt panikslagen för den smärtan har jag aldrig känt, och jag har fött barn med bara lustgas och det var inget mot var detta var. Men han var bombsäker på att det var vanlig mensvärk så jag fick åka hem. Mensvärk? inte bölar man väl hysteriskt då... Hmm

Men in igen vid 12 på natten där jag fick en massa massa piller, men inget hjälpte, så kom jag på att jag hade inte kissat på hela kvällen så dom skannade min kisseblåsa och den var full. Så kateter skulle in men hur dom än gjirde fick dom inte in  den. Så kl 3 på natten fick jag ner till Ultaljud igen och guuuud va jag grät, asså den smärtan...
Dr J är ju för rolig me, "hmm så här såg det inte ut innan, du vet, du är ett riktigt mysterium" Hur tryggt är det att höra... men sen frågade han om jag blöder så mycket i vanliga fall, då hade jag stöngt ner hela hans byxor och hans vita koflor var helt röda av blod... not so hot... Men Men då konstaterade han att jag hade en myom till som var på väg ut! jag hade de senaste månaderna "fött" fram denna myom, som var som en tennisboll. Och därför hade jag blött så mycket och haft så ont.
Så efter att han hade undersökt mig ringer han kl 3 på natten till Dr Frank (som är min gynläkare) och säger "Frank, jag har löst det! jag skickar anna på operation, det var en myom till!" Kul att han ringer honom mitt i natten (han hade säkert jour) men precis som om jag var nått som hade gått runt vid kaffebordet och bettat på vad som är fel... Aja operation blev det och allt gick bra. Och redan nu blöder jag mycket mindre.

Fatta hur glad jag är att jag har fått en av dom ur mig, slippa ha ont, slippa blöda mängder, slippa ha mellanblödningar. eller ja det återstår väl att se men mest troligt är det! :)



Haha ja efter en morfinspruta i låret är man långt ifrån snygg :)



världens goodaste frukost efter att ha varit fastande i nästan 2 dygn :)

Nej nu ska jag vila och ta det lugnt, har fått lite smärtstillande medel men har inte behövt ta alla vilket jag tycker känns kanon :) Är inte förtjust i att inte vara med i bollen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0