Päronkräm i drottningens ära!

Förra veckan fick vi hem lite äppelkräm av Farmor J. Och mini majs älskade det tillsammans med sin havregrynsgröt på morgonen. Men den innehöll lite lite lite socker, knappt märkbart men idag testade vi oäron, för det är ju sötare än äpple. Ohh herrejisses va kräm det blev :)
10 päron och det blev en hel kastrull. så nu får hela familjen äta päronkräm. Hållbarheten är ju bara några dagar så här skall ätas :)



i natt är det jag som springer, så johan håller på med nattningen, lite väl sent då hon bör sova redan kl 20.00 men han håller nog inte alls koll på tiden för han ligger och läser bok efter bok :) Nu är han inne på Nicke nyfiken.
Jag har hämtat hem alla mina gammla böcker, nicke nyfiken, bamse, alla elsa beskow, och en massa massa annat. Allt förutom Astrid Lingren. Som tillhör ännu en av mina Anti-svenska barnböcker som jag inte kan me :)
Då tycker jag att bamse är en bättre förebild än den egosentriska pippi långstromp som bara ljuger! Allt kan ju inte vara sant :) Men Johan tycker att Bamse är kommunist så vi har väl delade meningar :)

Aja nu ska jag dimpa ner i soffan och pusta ut då jag vet att natten kommer att sluta med en pigg och glad mini majs kl 4 i natt så då får jag ta min kudde o täcke och lägga mig hos henne...

Ohh föresten, i morgon slipper vi laga kvällsmat, alltid trevligt att bli bjuden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0