Nytt år - Nya vanor

Nu har jag trotsat Herr Persson och gjort ett mat schema :)
Han är ju förtjust i min GI mat så jag har hittat fettsnåla tacorecept för att locka honom :)

Måndag:

Lunch: fläskfile med italienskt täcke


Midda: Fullkornspasta med tonfisksås
                 
 

Tisdag:

Lunch: Fullkornspasta med tonfisk, soltorkade Tomater och basilika


Midda: Tackotårta
 


Onsdag:

Lunch: Rester av tacotårtan


Midda: Thaigryta med lövbiff      
                         
 

Torsdag:


Lunch: Snabb indisk linsgryta 
                             
Midda: Fisk i kokosmjölk     
                              
 

Fredag:


Lunch: Korvrisotto  
                                            
Midda: Tacos med räkor


 
Lördag:


Lunch: Bulgurusallad med kräftstjärtar & avokado 
      

Midda: Lax med basilikaquinoa                   
        
 

Söndag:


Lunch: Ägg- och avokadoröra & kräftstjärtar
På rågbröd


Midda: Fullkorns pasta med bolognese

Så nu återstår det bara att se om Herr Persson Gokänner mitt schema :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0