middags gäster

Har haft Emma och Marcus här ikväll på midda... gott och trevligt :)
Har även varit på b.l och handlat lite nya vår blommor, ett 20 pack oranga/gula tulpaner...

Nej idag har min dotter varit sååå pigg och grinig så både jag och johan är helt slutkörda. hon totalvägrar att sova, att natta henne vid 7-8 tiden (idag har hon sovit 45 minuter mellan 08.00 tills nu 22.20) Så hon måste vara trött. Men nej skrika och skrika, gnälla och gnälla och ingen sömn. Vaggat i vagnen, suttit med henne i famnen och sjungt, laggt ner henne i spjälsängen tills att hon är röd i ansiktet (hon skriker så att katten blir livrädd) fått välling, ny blöja, inget funkar!
På onsdag när vi har läkartid med majsan så blir det att fråga sovakuten för så här kan vi inte hålla på längre. Vi får inte vara ensamma en sikund. Hon somnar om man har lite tur vid elva på kvällen, och det är efter att både jag och johan har tappat nästan allt hår och blivit smått galna...
Jag har testat 5 minuters, då hon får ligga i sin spjälsäng, skrika eller ej, hon ska ligga där, så går man in var 5e minut och visar att vi är här och att hon inte är övergiven. I teroin ska hon somna efter ett tag, det har funkat men nu de senarste veckan har det inte funkat.

Usch stackars macke o emma som fick vara med om en skrikig och gnällig bebis, vi kunde inte sitta o äta ihop utan jag och johan fick turas om hela tiden dom var här, inte så kul när man inte har träffats på ett tag o man har en del att ta igen... Men Men nästa gång blir väl bättre...

Så vi får väl helt enkelt att bita i äpplet och göra det bästa av kvällen och vänta tills onsdag och hoppas på bra ideer och lite hjälp...
Drömmen är ju att hon somnar vid 20.00 och sover hela kvällen, som hon gjorde för några veckor sedan men nu är det en omöjlighet att få henne att somna...
Johan, envis som han är, satt inne på hennes rum med henne liggandes i sin spjälsäng, i över 2 timmar innan hon blev trött. Men sen vaknade hon efter nån timme igen och sen var det en omöjlighet att få henne att sova. När hon ligger mellan oss går det bra, så nu de senasre dagarna har vi bestämt oss att hon SKA sova minst halva natten i sin säng, till vilket pris som helst, om vi så ska vara vakna halva natten själva...

Johan är mer blödig än jag och han ger ofta vika för henne, men jag är nog mer bestämd.
Hon blir GALEN när hon inte får som hon vill och kan skrika tills johan ger det hon vill. Exempel hans mobil, medan jag säger att nej en mobil är då ingel leksak. Den går sönder och den är FYLLD med skit och bakterier. Men nu har nog tuffat till sig så nu får hon inte allt hon vill... det och katten måste hon lära sig att dom kan man inte leka med.

Nej nu ska jag avlösa min käre sambo i denna skrikattacken...

Har ni tips om vad vi kan göra, om ni har några erfarenheter så får ni mer än gärna komma med förslag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0