"mamma är dum"

Är det nog idag...
Ahh vi är inte så bra vänner idag jag och min käre dotter.
Nu efter en hel timmes gallskrik och kastande, aldrig kunde jag tro att en liten 10 månaders bebis kunde ta upp täcket och slänga iväg det - utanför sin spjälsäng. kudde och allt har hon ränsat från sin säng. Detta under ett gällande gallskrik. Nej min tös ville inte sova, inte i förmiddes och inte nu efter maten. Men skamm åt den som ger sig, inte jag i allafall! Jag körde stenhårt på 5 minuters metoden.
Gick in till henne och pratade/nynnade lugnande för henne i några minuter. Strök henne i håret och gick ut.
När man kom in efter fem minuter såg rummet helt annurlunda ut :)
Aja, vad gör man inte. Spagetti o köttfärssås har jag fått spottat på mig, men som tur är missade hon vår vita vägg :)
Så hon har varit jätte arg på mig idag, hoppas på att hon är sitt vanliga goa humör när hon vaknar. Och hoppas att hon nu sover 2 - 3 timmar som hon behöver. För ikväll ska vi iväg och jag hade tyckt att det vore jätte jätte skönt om hon höll sig snäll och lugn så att mamma o pappa kanske fick äta samtidigt :)

Så nu håller jag tummarns för att hon inte är arg och illsken på mig när hon vaknar. Nu vet jag att min käre mor sitter och tänker ohh men lilla Majsan som är så go, det låter inte alls som henne :) Och det gör det igentligen inte, hon är nästan alltid super snäll och lugn, aldrig några problem men denna donnan har också ett jätte humör mellan alla leenden :) Svårt att tro? ohh ja :)



bilden är inte tagen idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0