Avdelning 051

Ett stort jätte tack till all underbar personal på CSK avdelning 051 som ännu en gång tar hand om mig :)
Dom informerade mig om att sedan 2008 har jag legat inne där hela 4 gånger. inte konstigt att man känner igen all personal.
Men som sagt väldigt snälla och lugnande personal som passar upp en. Får dåligt samvete varje gång då jag inte är van vid att få frukost på sängen, jag var halvvägs ut genom dörren och skulle leta efter mat vagn när dom sa åt mig att vi kommer in med det ni vill ha så ligg kvar i sängen! Snällt går man ju tillbaka och väntar på att frukost bufen kommer inrullande. samma sak vid lunch, eftermiddas fika och kvällsmat. sen på kvällen brukar dom komma in och fråga om man vill ha lite kaffe eller te och en kvälls macka!

Det finns speciellt en tjej som jobbar där som har tagit hand om mig nästan varje gång jag har legat där som är super. jag har ett bra blogkärl som dom genast sticker och sätter in droppnål så efter en dag går det inte att utvinna mer blog från det kärlet. Så då brukar dom kalla upp narkos för att ta blodprov antingen ur handen eller mitt på armen. detta gör självfallet väldigt ont och är man redan livrädd så brukar det göra ondare och framkalla panikattacker för mig. Men denna tjej hittar ett blodkärl som inte är synligt för blotta ögar och sticker, det känns inget och hon lugnar en hela tiden så man märker inte när hon sticker. Hon snackar och skämtar och sen säger hon bara "Klart!" Hatten av för henne! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0