om bara banken kan funka

Sitter på min internetbank och dom har den under sevice idag. Hmm behöver föra över pengar mellan mina konton.
Jag har nämnligen ett konto där jag har mina pengar, och ett konto som jag handlar med, detta för att minska risken att handla upp ALLT! och det verkar ju bra, men nu när jag ska föra över pengar till Skånes djurpark så ör den sidan nere för service. Hoppas att den snart kommer upp igen så att vi kan åka till djurparken.
Ska bli 5 plus och sol idag. Ser tjockt ut nu mne det gjorde det igår me och se vilket strålande väder det blev trots blåsten! Aja vi får hålla tummarna :)

I absolut värsta fall får vi hitta på något annat. Är sugen på att dra ner till stan o se om madrix har öppte, det har dom säkert inte men skulle vilja ha lite fler goda lösvikts tee...
Varför finns det inget akvarium eller fjärilshus här i närheten? Visst hade det varit mysigt att gå in och sätta sig i ett varmt, fuktigt, tropiskt hus med en massa växter, fågelkvitter och fina fjärillar? Corny? ja men det står jag för :)



 

Eller varför inte gå runt o kolla på stora fiskar, hajar och rockar?
Vi var i en djuraffär igår när vi köpte kattsand och majsan såg akvariefiskar; "Tittha" och hon ville knapt sitta still i vagnen... Så tänka att gå in i ett stort akvarie med riktigt stora fiskar :)





Nej sånnt finns inte här i hässleholm eller Kristianstad. Köpenhamn är nog det närmsta. Och ja jag är tönt för jag vågar inte köra över öresundsbron. Den är SKIT läskig... Högt och dant, vågar knappt titta ut när jag åker över den... Usch och skulle jag köra så skulle jag säkert köra av bron eller köra i 20km i timmen och bli dödad av arga bilister som måste vänta :) Nej det vågar jag inte.
Och är man i Köpenhamn går man ju självklart inom Botaniskan eller deras Zoo... Men nej jag får nog i bästa fall nöja mig med skånes djurpark idag... Har jag riktigt otur blir det kanske bara Maxi för min del :)

MEN till sommaren när vi är i Jelitkowo ska vi till Oliwa zoo som vi var på för två år sedan snart, ett super super fint zoo. Sååå stort. och dom hade Allt...



Det bästa var att många djur inte såg inhägnade ut, man såg inte "gallret" asså dom hade tunn tunn tråd med säkert el i men det såg mycket bättre ut... Ni får se bilder i sommar :)

Nej nu ska jag in o platta håret, jag hör hur johan snarkar och hur majs snarkar från hennes sovrum. Nattningen var tydligen lite väl lyckad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0