Med smak för Italien



mitt super duper goda italienska brytbröd.
Alla, precis alla som har smakat det blir förälskade, ett par bad till och med att få med överflödet hem :) Sååå gått är det asså :) Det smakar mycket basilika, olivolja och flingsalt. Körsbärstomater, antingen hela eller halvor, det är luftigt men ändå knapringt på ytan. Ja helt o hållet änglalikt :)
Recept? Ohhhh aldrig i livet att jag ger ut det :) jag tog ett orginal recept men blev inte riktigt nöjd så detta, just detta receptat finns ändast i mitt huvud! Det ni! :)

Idag har det varit en underbart fin dag, på många sätt.
Jag har inte varit så trött idag, mamma sov inne hos majsan så hon kände sig trygg o vaknade inte förens vid halv 5 o ville ha välling.
solen har lyst och värmt.
vårjackan åkte fram, dock har jag inte fått ha den på mig för mamma som hade sin stora täckjacka och tyckte att jag var på tok för bar. Solglasögon har inhandlats, ida och victor har varit på besök, long time no see :) min kära sambo kommer hem i natt, min mini majs är (efter 2 gånger) duschad och inoljad i mini derm och hon är så mjuk o go. Hon somnade gott efter vällningen och jag får lite tid att blogga vilket jag har varit dålig på både idag och igår!

en annan sak som har varit helt parfekt idag, känsliga läsare bör ej fortsätta :)
Har fått första mensen sen jag opererades, och jag svvävar på moln! visst har jag lite mensver, men det är helt normalt. MEN jag slipper vara i ett citodon rus och bli trött och dimmig av smärtstillande. Jag har inte mina förvärkar (min förra mensvärk kändes som förvärkar) och nästan det viktigaste; jag håller inte på att förblöda :) jag behöver inte gå på de tyngsta skydden. jag har blivit helt normal, helt återställd.
Kanske har jag inte mens i 3 veckor + mellanblödningar kanske har jag en normal lång cykel nu! jag hoppas och håller tummarna :) Men gud va bra det känns. Slippa ringa johan o kalla hem honom från jobbet för att jag har mensvärk :)

En annan sak, jag kollar just nu på 5an, livet på BB. och oj vad det väcker minnen... jag får nästan lite ångerst över hur liten man är, att man inte har nån kontroll över vad som händer med situationen, med ens kropp och med naturliga instingter... Lite små bölig blir man, nostalgisk och tänker till baka, snart 1 år sedan jag fick min fina dotter. Trots smärta och alla problem jag har haft med min kropp sedan förlssningen så skulle jag utan att blinka aldrig vilja få det ogjort. Det är helt klart det bästa jag någonsin har gjort.
Visst, jag har inte hunnit gå på högskolan, inte jobbat utomland, inte jobbar så värst mycket överhuvudtaget, inte gjort några jätte resor till världens alla hörn, men jag har gjort något som slår allt det där, och det är min lilla mini majs som snart blir 1 år... väldigt skrämande hur snabbt tiden har gått...



Såhär ligger nu världens finsate dotter o sover, synd att man själv inte får plats i spjälsängen :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hjärtat.....du e verkligen värd att känna dig pigg o allert...o med alldeles normal menssycel...älskar dig...kram

2011-02-09 @ 22:06:22
Postat av: medin

:) detsamma... puss <3

2011-02-09 @ 22:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0