EJ FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!

Lördagen började ju bra, men sen skulle jag in i duschen och kände att nått "hängde ut" ur underlivet på mig.
Kolla med spegel och oj det hängede verkligen något... så in på akuten och ta en massa prover för jag var livrädd att jag hade fått framfall på livmodern. Men nej sån otur hade jag som tur var inte :) Men hemskickad blev jag inte då jag hade förlorat för mycket blod. så inlaggd igen på avdelning 051 våning 5. Sköterskorna kände väl igen mig nu. väntan på att få ner till operation och bli skrapad då jag var öppen 2 cm av att jag hade så mycket blog och mensrester som inte kunde komma ut. Varför? det vet dom inte men dom tror att det har med min myom att göra. Nu är den 5x5 cm och innan jag blev gravid var den 3x3 cm så man tycker inte att 2 cm kan göra såå stor skillnad. Men vad vet jag?

Så varje gång jag skulle upp på toa fick jag ringa efter sköterskorna som gick med mig in, inte för att jag behövde hjälp att gå eller för att jag hade ont, nej för att kolla i bindan, kolla på pappret kolla i toa stolen, ja för att kolla hur mycket blod jag tappar...

Sen var det dagx för blodprover, för att se så att jag inte hade nån blödarsjuka, det hade jag inte :)

Sen på söndag morgon blev jag skrapad. Dr Frank som utförde den sa att han blir förvånad varjegång han skrapar mig, förvånad över hur mycket, vilka mängder jag samlar på mig där inne :) Han fick ut en hel del polyper som satt på insidan av livmodern, allt skickades till analys.

Sen blev jag utskriven och nu när Dr Frank ringde så ska vi om en till två veckor göra en ny hysteroskopi, gjorde en sommaren 2008. Så nu ska man göra en ny för att se om min myom sitter fast i insidan av livmodern eller om den bara sitter på utsidan. Sen ska han och Dr. Joen och Dr Jacob bilda ett team för att se den bästa utvägen för mig o min livmoder :) Det viktigaste är att jag kan få fler barn och det trode han inte skulle bli några problem.
För mig är det viktigare än något annat. men som han sa det finns många många metoder för att få myomer att minska så han skulle diskutera det med team annas livmoder :)

Sen på tisdag ska jag faktiskt till Sophiakliniken i Lund, en privat gynmotagning och se vad dom säger. Jag ska ta med min journal. För som läkarna sa till mig, jag är super testad alla prover allt har jag gjort. Det är bara metoder som skall diskuteras... Och jag vill fådfråga lite olika.

Nej nu ska jag vila, mamma är här så att jag kan ta det lugnt :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Ah så trist! Hade det inte varit för att vi har calici på jobbet hade jag kunnat komma ut i mon och hjälpa till med Maj :( Men vi siktar på en annan dag i nästa vecka! Krya på dig! KRAM

2011-02-14 @ 16:17:54
Postat av: Medin

:) tack så mycket :) jag får nog lite hjälp i morgon... Men känner min rätt pigg sålänge jag inte behöver göra något :) Jaa gärna, du kunde måndag va? Kram

2011-02-14 @ 19:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0