brusar upp mig över bloggar...

Läser lite olika bloggar nu medans mini majs sover, går in på en  och klickar vidare och vidare på olika. Tillslut kom man faktiskt fram till någos blogg som man inte känner men som man mycket väl vet vem är!
Och jisses... Vilka idioter det finns, kan man bli arg över hur folk beter sig trots att man igentligen skiter i vilket? Det dom gör kommer aldrig att påverka eller ha någon betydelse för en själv men man tycker liksom bara att dom är så enormt korkade och ju mer man läser desto gladare blir man över sitt liv. För man inser att man har trots sömnbrist och kräksjukenojja ett fruktansvärt bra liv igemförelse med vissa pack, vars liv i prinsip betalas av socialbidrag eller sms lån.
Jag kan sitta och brusa upp mig över hur dom sabbar andras liv, hur dom sabbar sina egna, och att dom inte bryr sig, likgiltlighet! Ett fruktansvärt ord, men vissa struntar i hur det går för sin familj och sina vänner, sånt irriterar mig. Trots att jag inte känner personen i fråga så ser jag hur den personen skadar sin familj, och inte nog med det, man skriver om det, låter alla ta del av den fördärvda cirkus som skall vara ens vardag!
Nej, jag kanske skriver om lite för privata saker ibland, men oftast är det inte något negativt, inte något som jag antar att folk kan prata skit om, inte om saker som kan skada andra eller mig själv.
Ni förstår säkert inte vad jag pratar om, svårt att hämga med när man inte har läst i personens blogg. Men jag vill inte hänga ut nån här så den personen förblir anonym från min sida.
Likgiltlighet - ett fruktansvärt ord.
Jag använder sällan Ord som Hat, likgiltighet och avun, det för att dom orden kan fördärva människor så därför ska man i seriösa sammanhang inte använda dess ord utan eftertanke. MEN om hennes blogg kan jag säga Likgiltilghet och avun.
Sen är det väl klart att jag kan säga "ohh jag hatar den filmen" eller "ohh va avis jag blir, vill oxå åka till ett varmt land" men ni fattar vad jag menar... :)

Nej nu har jag spytt lite galla :) men jag antar att jag inte är ensam om att kunna brusa upp mig :)
Haha jag vet att när jag ska ringa Telenors kundsevice eller något om jag anser att dom har gjort fel eller något så då kan jag brusa upp innan samtalet för i mitt huvud spelas det upp flera senarion. om dom då säger xxx då säger jag xxx och liksom xxx :) haha antar att jag inte är ensam. När jag jobbade som telefonförsäljare och skulle ringa en kund som man viste var besvärlig och hatade det man skulle sälja så var det samma sak, jag kunde brusa upp innan samtalet hade ägt rum :) Man förbereder sig för att försvara, för att få sin vilja igenom för att man ska vinna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0