Vårväder!

Guuuud vilket underbart väder!
det är 11 grader ute och solen skiner!
Så idag kom min gamla jeans jacka fram, har nog haft den sedan 7e klass :) så den går inte att knäppa men sitter annars helt okey...
Ska traska ner på stan snart, jag och Knytet ska till BVC för vägning och mätning.
Sen ska jag handla en BabyBjörn bärsele så att jag kan gå runt med henne här hemma :)

Min ammning är se så där fortfarande, ska snacka med BVC om den.
Känns inte alls bra att jag knappt har nån mjölk alls, det beror ju på all medicin så den kommer nog igång så fort jag slutar med den.
Men jag ammar så fort och så ofta jag kan men jag märker att hon inte blir mätt så ersättning behövs.
När man inte kan amma känns det som om hela mamma rollen försvinner, man tappar jätte mycket av hennes tid känns det som. Närheten av att kunna ge sitt barn mat, man får ett visst band till henne när hon ammar.
Så det känns jätte viktigt att jag kan komma igång med det så fort som möjligt.
Så jag pumpar var 4e timme för att hålla koll på hur mycket jag har.
Så sparar jag det i kylen så får hon sutta hur mycket hon vill på mig men så for hon även den utpumpade mjölken. Trots allt är ju min mjölk den bästa för henne nu när hon mår bra i rumpan igen!

Ringde till läkarna idag då jag hade fått för få tabletter.
fattas en och en halv dag, men det kunde jag tydligen strunta i, en dag mer eller mindre.
konstigt att dom resonerar så med tanke på att dom är så noga med att man ska äta kuren ut.
Men Men jag blir nog frisk ändå.
Fick även veta att den biten moderkaka som flög ut ur mig var antagligen rutten, därav bakterierna som gjorde mig sjuk. låter inte så mumma att jag hade börjat ruttna där inne.
Så det var det som var "Barnsäng" förr i tiden och då dog man av blodförgiftning, men när antibiotikan kom så blev det ju inte vanligt att man dog av det... men man kan tydligen få blogförgiftning av det... Hmm

Nej nu ska jag amma henne en liten stund och sedan ner till BVC...

ohh föresten, nu är grunden till huset klart!
kommer bilder på det sen framöver! ;)








Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad stor hon har blivit.. =) Jag måste hälsa på snart.. kram

2010-03-25 @ 14:37:18
Postat av: Medin

Jaa gud hon väger redan 4.050kg... Börjar bli stor :)

2010-03-26 @ 11:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0