Äntligen hemma

Fick åka till akuten igen i Torsdes.
Åkte in i Tisdes då en stor köttbit trillade ur mig.
Moderkakan som hade suttit kvar kom då, varför dom inte gjorde fler tester på mig vet jag inte men hemskickad blev jag.
I Torsdes fick jag 39 graders feber, så då var det bara att åka in igen.
Proverna visade då att jag hade en infektion på ett värde av 126 (ska tydligen ligga på 8)
Så jag var nog väldigt sjuk, kände mig inte jätte sjuk men inlaggd blev jag.
Droppnål och två olika antibiotika fick jag.
Och idag efter 4 dagars dropp fick jag åka hem med en piller burk på 6 tabletter som ska tas dagligen i en vecka till.

Så jag fick ringa Försäkringskassan idag och medela att jag hade legat på sjukhus, då måste jag nu redovisa skriftligt varför jag inte ringde när jag åkte in till akuten!
Hallå??? dom är ju helt knäppa.
jag ringde en halvtimme efter att jag har kommit hem från sjukhuset och dom klagar. vilka fuckers!

Så nu vet min kära lilla skara bloggläsare varför jag inte har skrivit på ett bra tag. :)

Lilla Maj har blivit dålig av all antibiotika som jag har blivit pumpad med, så hennes lilla rumpa är ill röd/lila/blå.
och hon skriker hysteriskt när jag byter blöja, det skär i hjärtat när man ser och hör henne, hur ont hon har.
Så nu har jag fått sluta amma, hoppas bara att jag kan fortsätta när min medicin är slut... läkaren trode det men hon tyckte att jag skulle fortsätta amma, hon har ju bara ont i några dagar till. men Icke!
min lilla flicka ska inte ha ont i onödan, så nu pumpar jag ut mjölk och slänger för att hålla uppe produktionen och ger henne ersättnings mjölk i stället.
Men det känns hemskt att inte kunna amma, känns som om man inte kan ge mat till henne, den här viktiga delen när hon ligger mot ens bröst och äter och tittar storögt på en, hon riktigt studerar att man gör. Det känns väldigt viktigt att jag kan amma igen sen...

Nej nu måste jag ner i sängen - läkarens order!


Kommentarer
Postat av: johanna

usch vad jobbigt.. stackars lilla maj.. och med dig.. hoppas allt är bra.. kan förstå att du är helt slut nu.. Men hör av dig om du behöver hjälp om dagarna eller något sånt. Kram

2010-03-22 @ 21:35:26
Postat av: Medin

Ahh tack Johanna :) men vi träffades ju i torsdes, jag verkade väl inte sjuk då? konstigt nog har jag mått hur bra som helst förutom lite feber en kväll... :) Men nu mår jag bra som vanligt, Maj oxå... :D

2010-03-24 @ 13:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0