snart dax :S

Läste att när man har kommit till vecka 37 i graviditeten räknas barnet som fullgånget.
Det vill säga att mellan vecka 37-42 är det dax att föda.
Helst vill man ju gå sina 40 veckor.
Men jag har bara 5 veckor kvar tills det kan komma när som helst.
Hade gärna haft 40 veckor kvar, dock utan jätte jätte magen :)
Det är så mycket som behöver fixas och trixas med.

vill hinna köpa en babymobil från Brio
Hämta ut barnvagnen
Packa skötväskan (BB väskan)
Hinna flytta in i vårt lilla hus (är dock 20 veckor kvar tills det blir aktuellt)
Sy kalle kå dockor
Fixa dörren till hennes rum
köpa alla hygien articklar till bebisen
veta hur man gör med en nyfödd...

jag har aldrig hållt i en bebis.
jag har aldrig bytt blöja.
får väl träna på Elliot
Johan har nästan aldrig hållt i en bebis häller, en gång trodde han...
Jag har ingen aning om hur man gör,
en kattunge hade varit såå mycket enklare (dock inget jag önskar mig) men ändå :)


Och tänk om det blir en jätte bebis på 7 kg som ska ut.
Då passar ju inga kläder som vi har inhandlat...
Men tror att rekordet är 5-6 kg så det kanske inte kommer att inträffa :)
Men ändå...

Ohh jag har inte hunnit virka mina converse skor till lillan häller...


Aja nu ska jag väcka Johan från sin power nap.
Elliot har bajsat i katt toan så han ska få den stora äran att tömma den
- är faktiskt ett väldigt bra att vara gravid då han måste tömma den
Hans min är oslagbar varje gång...
:D


Kommentarer
Postat av: MissGreen

:) det kommer gå jättebra, ungefär som att hålla en tung kattunge fast man måste hålla reda på huvudet ;) spring nu inte och halka! Kram på dig!

2010-01-09 @ 11:57:20
Postat av: Medin

Hahaha ja elliot hon hade jag i en hemma fixad bärsele (hon var 5 veckor när jag fick henne) samt matades hon med nappflaska så man kanske kan dra likheter :D Kram

2010-01-09 @ 16:09:34
Postat av: Medin

Hahaha ja elliot hon hade jag i en hemma fixad bärsele (hon var 5 veckor när jag fick henne) samt matades hon med nappflaska så man kanske kan dra likheter :D Kram

2010-01-09 @ 16:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0