Slutkörd

Har hållt på sedan kl 11 i morse med att flytta vår säng, sängbord, böcker, bokhyllor och spjälsäng, hängt upp tavlor.
Hängt upp gardiner, stått i högklackat och torkat av garderoberna (jag är för kort annars :) 
tvättat sängkläder, bytt och bäddat om. 
dammsugat, inte damsugat :)
vikt och gått över alla baby kläder, nu äntligen har vi allt. 
fixat och rensat ut bland gammla skol saker sedan KY tiden, och ända ner till ES1C :)
blev lite smått nostalgisk. 
 
Men det var skönt att slippa laga mat idag.
johan fixade pannkakor och nu blir det kotletter.
Men annars har han lyckats sova igenom hela dagen, och när han väl vaknade fick man höra klagomål på att man inte tog det lugnt.


Men ju mindre jag bör göra och ju mer jag bör ligga på soffan och ta det lugnt och vila.
Ju mer rastlös blir jag. Det är ju pest och pina att vila när man bör.
För jag vet, att i morron kommer jag att sitta och sticka hela dagen i soffan,
och om jag skulle städa i morron och det finns något jag inte klarar av att göra så finns ju inte johan hemma så varför inte fixa och dona på helgen?

Så snart, efter maten ska jag knycka en låååååång 3 timmars ;) ryggmassage av johan :)
känner hur ryggen ömmar av minsta berörning så den behövs nog masseras upp.
Helst ville jag gå in till fam.Persson och bada i spa badet, men det tyckte inte johan var en bra ideé;
1) infektions risk, det är ju bara några veckor kvar, kan du inte stå ut?
2) så som jag har hållt på är han rädd att jag ska föda i natt verkar det som.

Men känner att nu ska jag vila och ta det lite lugnt med massage men dagens stor städning har jag ändå klarat väldigt bra. är lite små trött nu, och kommer sova som ett barn i natt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0