Föräldrar utbildning.

Nu äntligen har den kommit igång.
Lite väl sent på det men bättre sent än aldrig :)

Börjar bli trött på att vara gravid nu.
Hon kommer ju vara gigantisk när hon föds.
Hon kommer fastna med axlarna eller något.
Önskar att jag vore i vecka 37 och att jag födde lite efter det.
Vill ju självklart att hon ska vara fullgånget och må bra när hon föds, så därför vecka 37 och uppåt.
Men fasen inte vecka 42, då lär hon väga närmare 5 kg :S

jag behöver verkligen ändra bakgrund på min blogg.
Vissa har så snygga sidor, men jag är så okunnig så jag kan omöjligt designa om min :)
Men vet nån hur mna gör så får ni gärna lämna tips :)

Har även fått papper från CSN...
ska börja betala av lånet nu :(
Ahh såå segt när man är arbetslös och ska hålla på att betala till dom oxå :)
Men som tur är har jag bara lån för ett och ett halvt år.
Så det ska väl gå smärtfritt.

Hmm jag o mor min har olika åsikter om hur man klär barn :)
hon tycker att mina H&M kläder som jag har handlat får barn att se förlöjligade ut :)
Usch jag minns bara de hemska kläderna jag var tvungen att ha på mig som barn, ju mer brokigt och färgskärnade kläder desto bättre... :) 
Men alla har vi väl olika stilar.
Men hon vill ju gärna köpa kläder som jag tycker förvisso är rätt okey men inte alls för det priset! 
Behöver verkligen barn kläder från Ralph Lauren, Oliliy eller något annat dyrt märke? ser inte det dumt ut när jag kommer i mina H&M kläder men min dotter på 2 månader har kläder för över 1000kr på sig?
Visst vill man skämma bort dom men det kan man ju göra på såå många andra sätt...
Både jag och johan är mer enkla människor som inte direkt lägger ner tid eller tanke på att ha dyra kläder, lagom kläder räker. fast ju billigare dest bättre bara det är snyggt och hållbart :)
Nu får väl mor min i en hjärnblödning om hon läser detta :) Hon som lägger ner hela sin tid och själ i mode, medans jag är lite si så där med det :)
Men jag tycker verkligen att H&M, Name it eller någon annan sån kjedja har dom finaste barnkläderna.
dom ska ju var bekväma, trendiga, billiga med tanke på hur snabbt dom växer :)
 
Fick en inbjudan idag till en 30års fest som hade varit väldigt roligt att gå på.
Vi har inte träffat dom sedan deras lilla son blev döpt för en evighet sedan :)
Dom bor en bit härifrån så det är därför det blir så sällan
Men problemet är att det är en dag efter att jag ska föda (enligt beräkningarna)
men i vilket fall som helst blir för tajt inpå.
Kan ju inte dyka upp på en stökig fest med ett spädbarn som kanske är född veckan innan :)
Så tyvärr får vi avstå :(
Vi får väl bjuda upp dom till det nya huset i sommar i stället :)

Nästa vecka ska vi på byggnadsmöten.
Ska bli intressant :)
Huset kommer ju om bara några veckor.
Va tiden går snabbt :)

  
från H&M

Nej nu ska jag lägga mig ner och sova en stund.
Ska även försöka få igång lederna i händerna så att jag blir färdig med min halsduk nån gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0