Barnmorskan...

Hjärtljudet lät jätte bra.
Hon sparkade till och hennes hjärtljud flög upp till 170 slag,
sedan ner till sitt normala 155 slag per minut.

Hmm men dock var mitt SF mått lite way off :)
man ska tydligen ligga på 28-32 cm beroeende på olika faktorer;
hur mycket fostervätska som finns eller hur stor barnet är.
Oh dom säger ju att det är ärftligt med storleken;
Johan - 4.2 kg
Jag - 4.6 kg
Så antagligen har jag ett stort barn i mig kanske i 4 kg klassen :(
kommer att vara smärtsammt. :)
så mitt SF mått var 34 cm. inte jätte mycket över.
Men som sagt ska ju på nytt ultraljud nästa torsdag och kolla,
kan ju vara myomen oxå som bidrar till mitt SF mått.
Men hon tyckte att jag skulle be dom göra en uppskattning över vad hon väger.
Dock vet jag att dom inte är glada för att göra annat än att titta på det som man är där för.
Men vi får väl se.
Antar att kroppen är byggd på det sättet att man får barn som man klarar att föda fram.



Aja nu ska jag gå och göra ungstekt falukorv och potatismos...
Mmmm gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0