ännu en helg

Ännu en Fredag är här.
I helgen ska vi inte göra så mycket.
Kolla på kakel i morgon till hallen.
Jag har hittat jätte snygga mörk grå / svarta plattor som vi funderar på att lägga i Hallen.
Men det är jätte svårt att bestämma kakel när man inte ser hur hallen ser ut ;)
Men den är på 9kvm och så ska vi lägga värmeslinga en meter in i hallen från ytterdörren.

Måste bjuda hit min far och Kerstin snart.
Pappa har bara varit här en gång, och det var för att hämta mig när Johan var på skidresa och jag hade nästan 40 graders feber så jag ville komma hem och få mat och bli lite ompysslad :)
och det var ett år sedan :)
Men han är så försiktig, han tar inte egna beslut av att träffas.
Inte för att han inte vill men han vill nog inte tränga sig på...
Han är uppfostrad och väntar på en inbjudan :D
Men jag har lixom inte tagit tag i allt sånnt, bjuda hem vänner eller familj.
Har varit så trött och tycker just nu att det är skönast att få ha på sig bekväma mjukisbyxor och ligga i soffan en lörda kväll :) och inte ha en massa gäster som man ska passa upp :)

Igår var vi som sagt på föräldrarutbildning.
Blev chockad över hur litet bäcknet är. i böckerna ser det mycket större ut...
Men det verkade bara vara jag som hade en massa dumma frågor :)
- Vad gör man om barnet fastnar i bäcknet?
- kan man putta in det och göra kejsarsnitt?
- men om det inte kommer ut då? dör det då? har det hänt nå gång?
Haha dom bara tittade på mig, men man vill ju veta.
Och sen fick vi se en film om förlossning som jag tyckte var helt absurd.
Kvinnorna log och skrattade samtidigt som deras barn kom ut.
Jag menar, under värkarbet ler mannog inte, då har man nog så ont.
Men Johans kommentar var bäst:
- Hmm det såg ju inte så farligt ut, förstår inte varför du är orolig :)
Han ska få se Förlossningskliniken mer... :D

Nej nu är det bra på TV.
Hejsvej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0