3 visions nordic AB och Fk...

Hmm kanske är man väldigt trög
men ahh nu ska man på skiten igen.
Efter allt strul med Alfa kassan och 3 Visions Nordic AB (som vägrar lämna arbetsintyg)
så orkar jag inte ta upp det igen med en annan myndighet.
Om varken jag eller Alfakassan kan komma i kontakt med företaget, och ännu mindre få dem att ge ut hur många timmar jag jobbade (deras system hade tydligen "pajat") då det inte var korekta lönebesked som dom delade ut blir det ännu svårare...
deras system är att inte redovisa, och smusla i så mycket pengar i egen ficka.
Så nu tror Försäkringskassan att jag kan få ett intyg av dom ändå.
Hr hållt på från Maj 2009 till dec 2009 och ringt en gång i veckan till detta företaget.
utan resultat.

Men trots att jag jobbade heltid i 9 månader innan jag blev gravid, så blir det tydligen fel ändå.
Blir man arbeslös, bara en månad innan man skulle bli fastanställd och det känns väldigt svekfullt på något sätt att bli arbetslös. trots att man vet att det var pga arbetsbrist.
SÅ går maninte till arbetsförmedlingen dagen efter så står man på noll igen.
Jag väntade i 4 - 6 dagar efterår pga att jag var så trött på motgångar.
Så då står man tydligen på noll ändå,
så nu räknas det inte att jag har jobbat innan jag blev gravid.
inte för att jag tror att det hade blivit någon stor skillnad på min föräldrapenning men det känns kränkande.
Att inget av det jag har gjort innan graviditeten räknas pga att jag väntade, eller inte visste om att man var tvungen att anmälla sig samma dag eller dagen efter.
Det är klart när det har gått en månad kanske man kan förstå men detta var inte ens en vecka!
Surt system...

Men ska tydligen skicka in allt, lönelappar, betyg osv sedan 2002 (hade inte ens börjat gymnasiet då)
Men dom vill väl ge jobb till en arbetslös...

Nej nu säger jag verkligen;
A Medin kommer ALDRIG i hela sitt liv att ta ett jobb inom TM branchen igen.
ALDRIG mer ett jädrans telefon jobb!
Går häldre arbetslös.
Ett telefonförsäljar jobb är inget jobb.
Man blir bara lurad, bedragen och rånad av deras sätt att sköta ett företag.
Tror nästan att en Hora har bättre arbetsförhållanden! :)
I alla fall om man jobbar på 3 visions Nordic AB.
Där om man inte har sållt på nån dag så var man inte välkommen, då var man sparkad. vet inte om  dom ar ändrat på det men så var det när jag jobbade där. Cheferna som står och skriker en i örat att man måste sälja annars var man så jävla kass och dom var mycket bättre än en själv, detta när man hade ne kund i anndra linjen som hörde hela samtalet som chefen hade med en. Förnedrande. och det var ett under då man lyckades sälja under de förutsättningarna. Vem vill köpa ett uselt mobilavtal som är dyrare än i affärene när chefen på andra sidan skriker hur kassa alla är? några köpte nog av ren välgörenhet. :) 
Och när inte löne lapparna stämmer med det man hade sålt, så fick man en massa trassel för att få rätt på de få tusenlapparna dom väl betalade ut.
mitt andra jobb var väl okey, men lönen ur usel.
och mitt sista var okey då vi hade en fast lön. men då var jag så trött på att bli förnedrad oc lurad så man litade ju inte på någon.
Men det är ett jobb jag aldrig skulle stå ut med igen.
9 månader räkte för mig.

Efter min mamma ledighet blir det att söka som Trädgårdsförsäljare som min utbildning är.
Eller inom industrin bara för att tjäna snabba pengar.
Sen blir det väl att bygga klart övervåningen, kakla badrummet, öppen spis, växthus, spa bad.
ahh jag vill så mycket :) men det är äl under en 10-15 års period :)
Och skaffa en massa massa barn, typ 189 st...
haha nej inte riktigt. Men 4 borde väl räcka...
vi får väl se hur det känns efter 8 veckor...



Har aldrig gillat gula blommor, men nu är jag helt förälskad i färgen GUL.
Så nu ska vi i helgen till Kristianstad och handla lite nya blommor nu efter julen och då blir det en massa gula våriga blommor.
Ska även köpa nytt garn, Drops Muskat i gul nyand  och ska göra en halsduk, en med en massa vårkänslor. Och det garnet är helt underbart, 100% ren egyptisk bommul... Så skönt.

Nej känner att jag blev lite nerstämd av att tråkigt snack om gammla jobb och myndigheter :)
Men ska snart äta. 
Nu märks det ännu mer att jag är gravid (som om det inte kunde synas mer)
Magen är mega hård, rund och har sjunkigt ner en aning, tror att hon börjar lägga sig med huvudet neråt. 
Så inga obekväma sparkar på revbenen :)
hon sparkar och snurrar några gånger i timmen nu i magen, man känner verkligen allt nu när man är så långt gången. Och man kan inte äta lika mycket som innan men man äter allt oftare. 
och mjölk, jag som HATAR mjölk dricker nu en massa, antar att det är kalciumet som hon behöver :)
Och till alla unga tjejer som sätter en stav i navlen, Det är MEGA fult när man är gravid. 
Det var nog 7 år sen nu som jag tog ut min ur navlen men ändå blir hålet eller ärret knall rött och utspännt. 
Ser helt mongo ut. Kommer säkert att få ett fult ärr där eller ännu värre, en ful bristning där smycket har suttit. 
känns som om huden ska spricka där, ömm är man oxå :)

Hjärtat var så gullig och hade köpt hem en massa choklad till mig (var nog mest så att han var sugen) men visst har det gått en o en annan choklad bit, men jag är sååå sjukt sugen på Mjölk, Yoggi, smör och ost... 
smör och ost på en macka såklart ;)

Nej nu blir det mat...

 


Kommentarer
Postat av: johanna

smörj magen lite med massageola eller så så kankse det släpper.. har för mig min mamma gjorde det..

2010-01-08 @ 19:24:09
Postat av: Medin

Haha jaa jag har cocos olja :) men jag tror att det är precis runt pircingen som det är kritiskt. har inte (peppar peppar ta i trä) fått nån annan stans på magen... håller tummarna för att slippa :D

2010-01-09 @ 16:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0