vilken dag som helst...

Var hos barnmorskan idag...
Nu har hon fixerat sitt huvud, hon ligger som hon ska.
Och självklart frågade jag ju vad som skulle hända om förlossningen skulle sätta igång nu.
Detta för att jag har ganska mycket förvärkar så ibland tror manatt nu är det dax :)
Men enligt barnmorskan är alla organ färdiga nu, alla är utvecklad.
Det enda dom gör nu är att dom lägger på sig lite mer fett.
Dom vill ju att bebisen ska väga mer än 2.7kg när det föds för att slippa kuvösen.
Och det gör lilla Majsan säkerligen med tanke på vad hon vägde för snart 4 veckor sedan. :)
Så med andra ord, jag kan föda vilken dag som helst nu.
Det är bara att ploppa ut henne ungefär :)
lite osäker blev jag allt, men ingen fara för en frisk normal stor bebis att föda i vecka 35, och det är jag ju över.
Så go for it.
Hade varit skönt om hon kom snart då.
Hade varit skönt att slippa halsbrännan, kunna ligga bekvämt, slippa 1 toa besök i timme, ömmande händer.

Nu hade jag även lite järnbrist, så järntabletter får jag börja med igen.
Gillar inte smaken av dom, brustabletter som smakar blod.

ikväll blir det föräldrar utbildningen igen, johan är tyvärr iväg i Lund på ett senarium som han inte kunde missa.
Sen blir det att storhandla på Maxi, två veckors handel :) johans tur att betala :D
Nu är även katt hotell bokat, hittade ett bra i Höör, fina rum + ute rum och så gav hon dom Royal Cannin mat, och pussi våtmat. Och hon hade bara en katt till planerad de datumet så elliot kan ju inte hamna i allt för mycket bråk de 12 dagarna vi ska vara iväg :)

Nej nu ska jag sova en stund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0