Veckans mat lista.

Blev en hel A4 data skriven med storlek 10.
Haha nu handlar jag för fulla muggar, köttfärs ska fyllas i frysen, lax, falukorv och tusentals saker.
Denna gången blir det "lätt" mat, mat som Johan klarar av att laga helt själv, inget som tar lång tid eller är krångligt. Så nu får han hjälpa till en del, då man inte orkar alla dagar att hålla på med maten. 
Igår kväll var ju Johan och bowlade så han åt ute och jag skulle ha en fryst Fiskgratäng. 
Rätt god ändå för att vara färdigmat. Men det var 600 g. Och jag klarade äta det helt själv :) Och en appelsin till efterätt och en yoggi en kvart efter, sen var jag mätt. men blev häpen över hur enormt mycket jag åt igår kväll :)
Så när johan komhem hade jag radat upp allt på diskbänken och visade honom stålt. 
Sen ställde vi oss på vågen och konstaterade att han bara väger 4 kg mer än vad jag gör nu. Deprimerande. 
Nu har jag fasen gått upp hela 16 kg.... Jobbigt, men jag tröstar mig med att jag inte har gått upp på låren eller rumpan. så då kännd det lite bättre :)
 
Ohh glömde nästan att berätta mitt desperata / arga samtal till Johan i morse.
Jag skulle ha bilen idag så jag skulle köra honom till jobbet.
Och ni som vet, hans bildörr behöver smörjas så ibland öppnas den inte, något fel på låset så det ska in på sörvice nu. Men i alla fall, jag kör honom och kommer sedan hem, då har jag en halvtimme på mig att äta frukost och klä mig i vättiga kläder innan jag ska till barnmorskan. Så jag var lite små stressad då jag gärna vill vara där tio min innna bokad tid. Så jag hoppade snabbt ut ur bilen och skulle bara låsa den och springa in.
Men bil fan kan inte låsas. Går inte att låsa bilen.
jag öppnar dörren och stänger igen den hårt.
Fortfarande inget, jag testar med att sticka in nycklen och låsa manuellt.
Inget händer.
jag kan ju inte ställa bilen olåst i stan så det var väl bara att avboka min tid till barnmorskan.
Så frusterad och arg blir jag, ringer johan men han svarar inte.
Jag fräser in på hans mobilsvar att han MÅSTE ringa mig fort som fasen.
Stackarn trode väl att vattnet hade gått :)
Men han ringde och jag spottade galla över denna hemska bil.
Tills jag kommer på att bilnycklen sitter kvar i bilen och jag hade försökt låsa den med husnycklen.
Hur förvirrad kan man bli?
jag tror att det har med graviditeten att göra, för detta är inte första gången jag gör något extremt korkat.
Så jag fick bita ihop tänderna och säga att jag hade löst det, vågade knappt säga hur.
Han skrattade och undrade hur fasen man kan bli sååå korkad? :)
Men men nu var den tabben gjord, ska väl inte behöva gör aom det den närmsta tiden!

Nej nu är det dax för lunch, sen sova och sticka till föräldrarutbildningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0