Ready to burst

Och nej, inga värkar på IKEA :(
Om lidande hade ett ansikte så har jag det!



Och nu börjar man bli riktigt orolig hur fasen ens mage ska se ut efteråt.
Hur dom fruktansvärda röda sträcken ska gå väck.
Vart all skin tar vägen.
Usch, hoppas att det försvinner, sträcken och all hud :)
Och föresten det hjälper inte med att smörja in sig med Babyolja varje dag.
Dom röda sträcken kommer att komma, tyvärr :(



Och ja, jag tog ut min navel pircing för typ 6-7 år sedan.
Ärret har blivit mega mega fult, ta aldrig hål i navlen! ett gott råd :)
Men som ni ser så är det inte så konstigt att man har svårt att röra sig när man
har världens största badboll som mage! :)



Ploppnaveln...



Och Johan sitter helt lugnt och spelar Mario på Wii...
Han har inte alls bråttom med att få ut bebisen;
- Hon kommer när hon är redo, sluta stressa henne!
MmmmHmmm men hon har varit färdig bakad nu i snart 4 veckor, hon bara ökar i vikt nu.
Och hon är minst 300 gr större än normal bebisen.
Dvs att hon bör väga ca 4 kg nu.
Jag hade tyckt att det hade varit skönt att slippa krysta ut en bebis på 4,5-5 kg :)



Mega magen har gått från nöjda 62 kg till hela gigantiska 79 kg!
det är 17 kg gott folk!
OCh då har jag gått ner ett kg sedan förra veckan, fattar inte hur för jag kränger mat och Polly konstant :)
Det "röd-bruna" sträcket som går i mitten av hela magen kommer att gå väck när man har fött.
Det heter något visst och har med hormonerna i kroppen med att göra.
Mörka människor får ett tydligare sträck.
Men dom andra är ju inte så foxy direkt :)

Aja nej nu får det vara slut klagat.
Ska krypa ner under täcket nu med Johan, och boken "Så länge vi båda andas"
det är nu andra gången jag läser den under denna graviditeten.
Men Ahhh så bra :)
God Natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0