inom 16 dagar.

Hon har inte kommit än...

läste om graviditetsklåda igår kväll, ingen roligt läsning.
Något som jag har klagat över nu i några veckor för Johan är att min urin är väldigt mörkt.
Jag har trott att det har haft med att göra att man behöver mer och mer vättska.
Så jag har drukigt och sörplat i min 2 liter vatten nästan varje dag.
Men att mitt urin var mörkt har jag inte haft en tanke på, inte att det har med klådan i händerna och fötterna.
Jag har inte ens nämnt det för barnmorskan, graviditets krämpor har ju alla så att springa och böla för små sakar är inte min sak.
Men tydligen kan det vara ett täcken på en allvarlig leversjukdom, som inte är skadligt för mig.
Men som är skadligt för bebisen, så för att minska risken gör man akut kejsarsnitt innan vecka 38 (som är om några dagar) för att minska risken markant för att hon ska vara döfött.
Ryser av bara tanken.

MEN jag har inte haft nån klåda i natt, :D så man ska inte måla fan på väggen!
Hon rör sig, hon har bra hjärtljud, allt annat är bra så VARFÖR igentligen skulle det gå fel nu?
inom 16 dagar är hon ute, och jag tror att det bara är inom nån dag till faktiskt.
Men man ska inte gå och deppa ner sig, jag behöver ju inte ha denna sjukdommen, lite klåda och lite mörkt urin behöver ju inte komma från den sjukdommen, kan ju bara vara för att man är gravid, hormonerna i kroppen kan ju faktiskt helt ofarligt ge en klåda på händer och fötter.
Urinen behöver ju inte antyda på det värsta!
Det föds sjukt många barn varje dag,
dom flesta graviditeterna går bra.
Ett fåtal går inte som det ska, och idagens läga kan man rädda många av dom ändå.
Herregud kan en heroinmissbrukare med Hepatit C föda ett barn i vecka 23 kan jag som är frisk, ung, ingen narkoman föda ett friskt barn i vecka 38!
Dock mår nog inte det lilla barnet från heroinmissbrukaren så bra, men det har ett liv och kan leva iregel utan problem längre fram i livet.

Nej det här ska gå bra.
Det måste det göra!



Var förbannad på Telenor idag.
Ringde och skällde lite på deras dåliga hantering av kunder! :)
När jag den 8 februari bytte bank, sa jag upp min gammla och alla e-fakturor flyttades över till min nya.
Så jag betalade alla innan bytet för att vara säker på att dom skulle komma rätt.
Men på något sätt kom Telenors räkning via pappersfaktura, till en adress som jag inte har bott på 2 år, trots att jag har medelat dom min nya adress verkar detta inte ha gått in!
Sen had ejag tydligen en obetald, som skulle ha varit betald den 12 februarit, vart den faktiran har kommit vet jag inte. Alla på min internetbank var betalda, annars hade ju banktanten reagerat när hon sa upp mitt konto.
Så jag frick ringa dit, be dom skicka ut nya fakturor till mig, till rätt adress ännu en gång som jag upprepade att jag flyttade för två år sedan.
Att det ska bli sånt krångel bara för att man byter bank, men det är bara Telenor som fibblar!
Men visst är det störigt, jag tror det var ca 4 år sedan jag fick en påminnelse, jag är dö noga med att alla räkningar betalas samma dag som jag får dom, detta för att jag är livrädd för att få en påminnelse (jag kippar efter andan och tror att jag kommer till inkasso då) ja jag vet tönt, men jag är väldigt ordningsam och nogrann.
Så nu får jag två påminnelser p g a att dom har skickat till fel adress. men det sa jag att dom fick stå för den kostnaden!



Jag tror att det snart är dax för henne att titta ut.
Har börjat känna mig konstig.
Jag är inte hungrig längre, bara törstig.
Jag är orolig i magen.
Jag har kraftiga förvärkar hela tiden.

Dom säger ju det att,
när förlossningen närmar sig, så äter inte alla lika mycket,
man tömmer kroppen på mat och avföring för att det ska gå smidigare.
Jag vet inte om det stämmer, läste det igår :)
Jag drömmer endast om tillfällen när vattnet går och förlossningen sätts igång.
Varje natt nu i några nätters tid har jag bara drömmt om att vattnet går.
jätte märkligt...
Men nu är det nog snart dax...
Helst idag :)

Nej nu ska jag äta något, var ju fastande för att ta sprutorna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0