inom 15 dagar.

Barnmorskan ringde nyss.
Ett av två provsvar hade kommit tillbaka.
Gallsyreproverna som visar om det var en leversjukdom har inte kommit tillbaka.
Men det andra visade att jag hade förhöjda levervärden.
Så lite medecin mot klådan fick jag.
Ska ta nya prover i början av nästa vecka.
Samma prover som förra veckan.
Men nu vill dom ha koll på mina levervärden konstant.

Min Farfar hade ju en blodsjukdom.
Där järner inte kunde tas upp, nån form av blödarsjuka hade han.
Den var ärftlig men ofarlig.
Så jag ska nog ta prover och kolla upp det, om det är det som spökar för mig.
Bara skönt att veta att den är ofarlig men kan vara bra att veta inför nästa graviditet.
Så att man slipper bli orolig hela tiden.

Klådan har dock blivit bättre så jag sa att det var inte så farligt längre.
Men det blir lite värre när man lägger sig, värmen från täcket gör att det kliar lite extra.
Men har ingen klåda på dagarna så antagligen var det bara den vanliga klådan som vi gravida tydligen kan få lätt.
Och levern blir ju alltid lite påfrestad pga 50% mer blod som ska gå igenom blodomloppet.
Som hon sa; hade jag kommit in i vecka 25 och haft klåda, så var risken stor att det var allvarligt.
Men nu när jag bara har 15 dagar kvar så var det troligast att det bara var vanlig klåda :)
Men orolig blir man ju allt.
Om ens barn skulle vara döfött (väldigt ovanligt sa Bm) men det måste nog vara det värsta som kan hända en.
Har man gått i 9 månader, full av förhoppningar, man har levt ihop varje sekund med en annan människa som är helt beroeende av en. Man har lärt känna henne, skapat sig en bild av hur hon ser ut, hur hon är och hur ens liv för alltid kommer att förändras efter detta.
Man har handlat allt. allt är förberätt för en liten ny person i ens liv.
Blir det inte så sen så vet jag inte hur man skulle kunna ta sig ur det.
Kunna bygga upp en tillvaro igen, en dröm och förhoppningar på att gå igenom ännu en graviditet.
Nej usch va fruktansvärt det måste vara för de personerna som har gått igenom något sådant.
Men det var väldigt väldigt ovanligt. 1800-tal som jag sa :)







Igår kom ännu mer snö.
Så kl 22.00 tängte jag att; Ohh skotta = vattnet går i natt = förlossning.
Nej och nej och nej va fel jag hade.
Förlossningen har inte startat trots allt skottande som ni ser...

Idag ska Johan göra biffar, har lovat honom hamburgare :)
ett krav vare att han gjorde biffarna själv, finns inget äckligare än köpe biffar...
Så det och klyftpotatis ska han få göra. Han blev glad, han älskar hemmagjorda biffar så det är skönt att slippa tänka på maten idag :)

I helgen ska vi testa allt för att få igång förlossningen.
skotta
städa
dammsuga
vika tvätt
färdknäppen
skura golven

skulle inget av det där funka, så fick vi en liten hint av Bm igår.
Tarmarna ligger ju runt livmodern, så vid diarre kunde den starta.
Så i värta värsta fall kanske lakseringsmedel. men Usch va äckligt... :(
Ni som känner mig vet att jag hatar att göra nummer 2.
Efter två års förhållande så får Johan vara hemma, OM han tittar på Tv med hög volym, duschen ska vara igång.
Annars kan jag inte. Hälst ska han inte vara hemma. :)
Men usch jag är jätte nojjig när det gäller att bajsa...
Men kan det sätta igång en förlossning så får väl Johan åka o handla  medans jag försöker :)
MEN det är extrem fall, jag vill inte att det ska gå så långt att jag försöker med det :)

Nej nu ska jag göra lite nytta.
Ha en bra helg alle sammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0