Hela 43 cm.

Japp så långt blev kvittot från Maxi :)

Idag var vi på Nybyggnadsmöte med komunen.
Jag försår verkligen inget.
Dom snackade om en torpagrund på 80 och dom snackade om isolerings krav, ventelations system och E ligitemerade dörrar. eller något sådant :)
Dom var i alla fall brandsäkra.

Så nu har vi även fått priset på att fälla de tre stora träden på tomten, så det skall göras nu i veckorna.
Sen ska dom såga upp det så ska johans pappa få hälften. Han eldar ju nästan dygnet runt i sin öppna spis så det kan han få. Han får betala av det med att vara barnvakt senare i framtiden :)

Fick mitt nya bankkort idag.
Jag är ju lite små glöttig när det gäller sånnt.
Men visst vill man ha ett snyggt kort?
Mitt förra var ju svart och gult så det var nice.
Fulast har ju Handelsbanken med något konstigt landskaps motiv.
Förr i tiden hade jag ett olivgrönt från Nordea som var snyggt. Men det var många år sedan.
Mitt nya är helt okey, snygg färg, något enkelt motiv eller djup i kortet.
Känns lite små exklusivt :) Är nog många chefer som har ett sådant kort :D Haha nej bara skojja.
Men det är fint, funderar på att ha ett foto på kortet, ni vet som man kan beställa.
Men vi får se.
Men finns det fler glöttiga människor som tänker på att ha ett snyggt bankomat kort eller är det bara psykopater som hänger upp sig på sånna små detaljer? :)
Snälla svara inte på det föresten :)

Ikväll blir det mys med Tacos och hyr film.
I morgon ska vi ner till H&M och köpa lite kläder till Bebisen. Behöver några sparkdräkter, lite omlått tröjor och byxor. Handla det sista, behöver kanske inte så mycket men såg att det byxorna som jag har inte var i storlek 50-62 utan i 68. Så lite byxor behövs, har ju handlat kläder i olika storlekar för dom växer ju så snabbt i början så jag tänkte att det var ju bra att passa på. Sen när man tittar så ser det ju ut som om man har jätte mycket kläder men inte så mycket i storlek 50 - 62 så det ska inskaffas.

Sen på lördagskvällen blir det fin fin midda på Kipper Källare i Kristianstad med far min.
Älskar den resturangen. Blir väl den sista gången som man går ut och äter på ett bra tag så jag ska lyxa till det :)
Johan började ju tänka på vad han skulle ta för dricka, ohh en gin o tonic suckade han :)
Tills han smart nog kom på att han ska nog bara dircka en öl till maten med tanke på att man vet ju aldrig ifall han behöver köra till BB. Jag lär väl knappast köra själv in med värkar i sånna fall :)
Men han har börjat tänka på det nu, att han håller sig nykter ifall i fall. inte för att han dricker annars.
Han kunde lika gärna ha varit gravid, det är inte många öl han har drukigt dessa 9 månaderna.
Blev lite små besviken på honom :) Om jag ändå ska vara nykter så kan han ju ändå ta vin till maten men ack nej han tar coca cola i stället :) Så söt...
Då kunde jag ha fått dricka i stället och han bära på barnet i magen :)



Elliottan och jag är lite små ovänner idag :)
Jag har inte brytt mig om att tvinga henne att gå ut de senaste veckorna nu när det har snöat och varit kallt.
Men idag är det ju + gradet och hon har ju en enorm päls som ni ser så hon fryser knappast.
MEn idag tänkte jag att hon mår bra av att vara ute i alla fall en halvtimme idag.
Så hon bajsar och kissar av sig lite.
Johan är så trött på att tömma lådan. :)
Men oj oj va sur hon blev. hon står ordagrannt på bakbenen och tittar in genom fönstret och fräser och skriker arg på mig. jädrans katt har varit ute en kvart idag.
Hon ligger bara på soffan hela dagarna, gör små runder till maten och sedan tillbaka till soffan.
Hon har gått upp mer än ett kg sedan det började bli kallt och snö väder.
Hon mår ju inte bra av att bara vara inne och ligga stilla, hon behöver komma t och röra lite på sig.
Men usch va arg hon är :)
Bara för det har jag gett mig katten på att hon ska vara ute minst en halvtimme per dag. Kanske till och med två gånger om dagen så att det blir en timme. Om det inte är snö kaos eller spö regn.
Känner att jag har börjat med att försöka uppfostra henne :)
Här om dagen när jag skalade en appelsin, då kom hon och trodde att det var mat till henne.
Så fort jag lagar mat eller äter/dricker något så ska hon vara där och tigga.
Gillar inte djur som tigger...
Och Johan den curlingpappa han ger henne våtmat på morgonen, sen har hon alltid tillgång till torrfoder. men sedan när han kommer hem ger han henne mer våtmat, en gång till innan han lägger sig.
För han tycker att det är jobbigt när hon skriker.
Konstigt...
Hon är uppväxt med endanst torrfoder, sen när johan kom in i bilden fick hon våtmat. och nu, behöver hon bara skrika lite så får hon allt av honom :)
Hon har blivit en riktig diva som inte jag gillar :)
hon ska ha mat på fasta tider, och inte så mycket, hon är snart kraftigt överviktig.
när hon sitter hänger buken som ett bildäck ner i golvet. Det är inte bra för henne, hon som var så pigg och vältränad innan har gått till att bli en lönnfet soffliggare. och hon är bara tre år!

Haha världens utlägg om katt uppfostran :)

Ahh man vill så mycket nu,
jag vill klippa håret (var ju trots allt 9 månader sedan sist) färga om håret
Köpa nya gympa skor nu till våren
köpa en jeans jacka (eftersom jag inte hittade en förra året)
Köpa en ny videokamera
Köpa nya kläder till Bröllopet i juni i Polen (första gången man träffar Johans Polska släktingar)
Köpa en ny vår jacka som man inte ser ut som ett tält i :)
Köpa lite nya "efter graviditeten" kläder
Men fick pengar igår av FK, betalde räkningar, maten igår och Kattens vaccination på måndag så nu är det åter slut på kontot! :(
Den här lilla ersättningen från FK på 2.800 kr som man får pga att man är arbetslös är fasen inte mycket att komma med... Ska bli skönt nu att få Lite Lite mer nu när man ska få föräldrapengar i stället.
Men man har ju fler utgifter sedan.
Tur att man snart fyller år :)

Nej nu måste jag göra lite nytta.
Först sova en timme :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0