julskinka

Letar efter god griljering till julskinkan. Vill inte köra med traditionell, funerar på apelsin och ingefära eller rosmarin och enbär, men kan inte välja vilken av dom jag tycker låter bäst :)
Har letat upp ett recept med brunkål och ångrar mig totalt att jag sa att jag skulle ta hand om det. Jag gillar inte ens brunkål så jag vet inte hur den ska vara för att vara god. funderar på att ta den enkla vägen ut och skicka johan till maxi för att inhandla brunkål... För mig är brunkål inget måste på julbordet, ungefär som rödbetsallad, vem äter det igentligen?
Aja jag får se hur mycket jag hinner me. Skinkan ska göras ikväll. Brödet är bakat och toan är städad.
Så nu tar min förkylning ut sin rätt och jag är dödstrött...

nu vaknade mini majs så vi får se hur länge lugnet består :) Johan slutar vid 6 idag sen får vi köra ett race ikväll... Johan den stackaren ska ut o handla juklapp i morgon, men jag har sagt till honom att stanna hemma och skita i julklapp. Jag behöver hans hjälp i morgon och jag struntar i julklappar, vill jag ha något så köper jag det eller så traggar jag på johan tills han köper det :) Bättre att ha pengarna i januari.
Vi har alltid en tuff månad, januari. Den är den värsta på hela året, fattiga som kyrkråttor är vi då. och det kommer att bli värre detta året då jag bara tar ut nån mammadag för att vi ska spara på dagarn. Så då ser jag inte varför han ska ut o handla julklappar, spara pengarna och ge mig en dag hemma i stället :)

nej nu kallar vilden på mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0