Citodon

Jag tackar gudarna för att jag får den utskriven av läkarna. Vet inte vad jag hade gjort annars.
Nej mensvärken kom tillbaka, så nu ger jag upp alvedonen som inte fungerar, inte ens maxdosen så nu har jag ringt Johan och han skulle vara hemma kl 6. Maten får jag se om jag klarar av att göra :( Lill Toss somnade igen, det är inte dax för henne att sova men jag tängte att om hon sover tar jag en citodon. Är inte glad i att ta en sådan och ta hand om henne samtidigt...

Ni har inte glömt att det är Nikita ikväll va? ny tid har det också, kl 21.00 på 5an! missa inte för det när en skit bra serie. såg första avsnittet i höstas och blev helt fast...



Ska tydligen ha varit en film som handlar om samma som serien.. men den är väl från 80-90 talet och har säkert en hemsk Magnum/kit vibe som man inte vill ha :)

Mini Majs har inte ätit idag, eller ja ingen midda, mellan målet med A-fil och apelsin/banan/äppel åt hon, ingen kvällsmat så då får vi hoppas på välling i kväll... Hon kommer säkert att vakna många gånger i natt o vara hungrig. Säkert en tand till som är på gång. Men hon behöver sitt hull, har blivit så smal den senaste månaden med tand som kom, feber och kräksjukan så hon behöver sina middagar :)

Johan har inte fått sin förlovningsring än :( Vi får nog ringa guldfynd och efterlysa den.
Sen ska vi lämna in min för gravyr, det kommer att stå Förevigt Johan 20/11 2010 och samma i hans då fast med mitt namn. Men hans är redan graverat...

Har funderat på vad jag ska göra efter mamma ledigheten... Jag kommer att försöka vara hemma med Majs så länge som möjligt, i alla fall tills hon är ett o ett halvt. Vi får leva nålt helt enkelt :) Förstår inte dom som längtar ut i arbetslivet. Hade en arbetsvän innan som var hemma endast 3 månader med sina tvillingar, sedan fick gubben vara hemma. Hon hade ingen önskan av att vara hemma och ta hand om barnen hon ville ut o jobba. Det kan jag inte alls förstå men vi alla är olika. Och hennes man blev nog glad som fick vara hemma.
Jag skulle helst av allt vara hemma tills hon börjar skolan. eller ja inte jobba mer än 35 % eller så.
Dagen föräldrar är hemma på tok för lite, vet på tok för lite om sina barn. Lättare att köpa en dator eller tv spel så får ju barnen leka av sig och föräldrarna kan ta det lugnt. Nej usch va hemskt, visst är det jätte skönt om hon leker lite för sig sjäv i nån timme men sen vill man ju vara med...
Nej nu vaknade hon, hon får sitta i vagnen så rullar jag ut henne i köket.
Citodonen börjar nog värka lite nu har inte så jätte ont längre, Johan sa att jag sluddrade när han ringde :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0