små ♥ ljud.

ska om 1 timme till barnmorskan och lyssna en andra gång på hennes små snabba hjärtljud
så mysigt...
man känner hur hon sparkar och är aktiv, hon börjar få en dygnsrytm,
dvs hon väcker mig varje varje morgon innan kl 7 med sina sparkar,
och då är det bara att gå upp för hon kommer inte att slutar förens jag står på bena.
så man har på något konstigt sätt lärt känna henne lite känns det som.
och att höra det små ljuden från henne gör det hela mer speciellt.

Börjar bli jobbigt med alla komentarer när man säger att man bara är i v 25.
"oj oj va stor och rund mage du redan har fått, trode du skulle föda nästa vecka :D"
- jo tack, 1 kg barn och 1 kg godartadtumör ska väl synas?
kan dock inte säga så, blir ännu mer frågor och förklaringar att,
nej den är inte farlig, jag kan inte av den, den sprider sig inte, den blir förvisso större men den kommer att krympa efter graviditeten. och ja den är vanlig om man är 35-40 års åldern, då var 5:3 kvinna har den utan att veta om det och utan att ha besvär!
Så - ni som läser detta, snälla fråga inte om jag ska föda nästa vecka :)



Hmm jag blir inte klok på husköpet heller...
Om ni hade köpt ett helt nytt hus för över 2  miljoner, visst hade ni velat ha kakel i badrummet?
för en så stor summa får man:

 1. inget kakel.
2. oinredd ovanvåning, som inte ens är isolerad.

då blir det jätte mycket pengar om man sedan ska ha stenplattor, ett altandäck, fönster på ovanvåningen, trädgård, matjord osv.



här är huset, dock får man ju inte tak kupan i priset, då får man ge nästan 100 tusen mer på priset.
har jag för mig.
dock vill jag absolut inte ha rött hus :D
men som ni ser, ett helt vanligt hus, inget super modernt, inget designat eller så.
är det då värt pengarna?
Hmm jätte svårt.
finns ju inga begagnade hus till salu häller. om man inte vill lägga en halv miljon för att
inte hälsoinspektionen ska underkänna kök och badrummen :)

Är ett jätte svårt beslut.

jag är väl lite så att jag tycker att vi kan vänta, tills jag har fått ett jobb och satsa på ett annat hus.
Ett med kaklat badrum. :) men om man ska lägga ut pengar, bygga ett helt nytt så vill jag ju göra det exakt så som jag vill ha det. inte säga att:
"Mmm men vi ska renovera och kakla om badrumet inom 7 år"
men menar johan på att huspriserna stiger, räntan blir högre och tomterna dyrare.
någon gång måste man våga satsa.
Men med tanke på att man är arbetslös så hänger ju allt på hans jobb,
jag vill att det ska hänga lite på mig och mitt jobb oxå.
annars känns det inte som mitt utan som bara hans.
ahh blir knäpp.

ska ringa mor min och ventilera lite :)

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0