nervös...

Usch är så sinnessjukt nervös för att vaccinera mig :S
Jag Hatar verkligen sprutor och sist jag vaccinerade mig var för 12 år sen när vi åkte till Rumänien och då "Slängde" dom in sprutan i röven som om dom kastade pil och det gjorde så jävla ont, har antagligen förvärrat berättelsen något med åren men endå så är jag livrädd för denna jädrans sprutan...

Finns det någon mer än jag som är så enormt rädd för sprutor?

Nu när man får ta en massa blodprover för att kolla så att man är frisk under graviditen fick jag gå till Labbet i Hässleholm för jag var vättskrämd och hysterisk när barnmorskan skulle sticka mig.
Ska nästa vecka ta mer blodprover pga att jag är Rh-negativ.
Usch 2st sprutor på 2 veckor! detta är inte sannt...

Jag är inte rädd för förlossningen bara rädd för alla sprutor och dropp man får ta...

Så jag vill Verkligen inte ta denna sprutan idag. Det värsta är att Johan inte är hemma, känner att jag behöver bli ompysslad efteråt och kommer nog vara en hel del pluttig, liten och svag... :) funderar skarp på att åka hem till mamma och bli ompysslad men har inte tid till att passa tågtider idag. Får väl vänta dom 3 timmar tills Johan kommer hem...



fick en överraskning av Johan när han kom hem häromdan med den nya Marabou Vinter ♥
så gulligt av honom, de är de små sakerna som gör det :) Julmust eller choklad är det finaste man kan ge mig :)
Dock slår det inte vanlig hederlig choklad. smakade väldigt mycket kanel men var rätt gott ändå :)

Har någon BRA tips på hur man blir av med rädsla för sprutor?
eller hur man blir av med nervösiteten?
eller hur man kommer på bättre tankar när man är livrädd?

Det enda tipset jag har som hjälper en del är att spela Lil Wayne.


Eller varför inte titta på klipp på youtube :)
Han är ju inte fel att titta på :)




Kommentarer
Postat av: Karin

Jag blev blodgivare ett tag och det botade min värsta sprutskräck.. Jag är snarare undersköterskan som är rädd att sticka andra :P SÅ fin du är Anna med din lilla mage! :) Kram

2009-11-11 @ 14:19:20
URL: http://www.metrobloggen.se/missgreen
Postat av: Anna

Haha ja man kanske får testa att ge blod :)

haha hur lyckades du bli undersköterska och vara rädd för nålar? :)



Tack tack den börjar bli stor nu :)

2009-11-11 @ 16:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0