Länge sedan sist...

Har varit hos mor min och Julbakat sedan måndes, har sefter det varit trött som fasen. är rädd att jag har hamnat i min sovinfluensa igen. visste att det kommer att komma men trode att det skulle vara mer aktuellt efter vecka 30-35 någon gång. men men ska försöka hålla mig pigg. hade inte järnbrist i alla fall sist jag kollade :)







Det blev mycket bakning och torkning av frukter :)
sen bar det av hem till Pål Tuas i gen och julpynta hos familjen Medin-Persson





Jag bara älskar mina små granar i vaser :)









Har även handlat på Ikea, det sista till barnrummet.
sen ska bara babygym, mobiler och sånna saker upp i hennes lilla rum.
Var tvungen att bädda sängen för att få in en känsla över hur det kommer att kännas.
svaret är: nej det kommer nog aldrig att ske, känns fortfarande helt overkligt att om några veckor är det inte bara jag och johan utan en till. känns märkligt, fast väldigt mysigt och bra självklart :)





byrån ska självklart målas, vill inte ha den blå. ska bli vit.
lite komiskt är ju att den var min farmors (vars namn var Maj)
vars hennes mammas namn var Emy, (därav mitt namn Anna Emy t.ex)

Då är det ju väldigt passande att vår lilla dotters namn kommer att bli:

Maj Emy Akleja Medin

Maj blir hennes tilltals namn.
dock hade jag ju inte en aning av att min farmors mamma hette Emy innan jag berättade det för älskade lilla Gunvor (min farmors syster, dock har Gunvor alltid varit som en farmor för mig)
Lilla Gunvor blev helt rörd och hon började berätta en massa berättelser om hur min farmor var som barn.
Min farmor Maj var väldigt bestämd, och hade en enorm vilja, den som inte gjorde som hon sa fick ångra sig då hon lätt blev sur och irriterad och långsint. :)
Hoppas inte att vår dotter Maj har det humöret när hon väl tittar ut :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad allt ser mysigt ut..

2009-11-27 @ 22:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0