Huset är vårt!

Mäklaren hade förvirrat oss med siffror, eller rättare sagt mig.
Johan verkar ha haft läget under kontroll hela tiden. :)
Men nu fick vi ner priset ännu mer så nu ska vi:
Bara skriva på lånepappret och ett kontrakt så är Huset vårt! :)
Så till senvåren eller början på sommaren 2010 har vi ett eget helt nybyggt hus som bara är vårt! :)

Då gott folk bor vi ett stenkasst från finjasjön i Hässleholm.
Sjöröd är ett jätte fint område med mycket skog och sjön som ligger precis intill men ändå så nära centum.
och så såg vi att vi kommer att bo snett imot ett litet mysigt dagis.
Kommer att bli hur fint som helst...
och det bästa är att jag kommer att få min älskade braskamin, som jag så länge har tjatat om :)

Så det enda som skulle kunna slå i stöten nu är om vi ångrar oss, vilket vi absolut inte kommer att göra.
men beställningen av huset är gjort. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad fräckt, måste kännas helt fantastiskt....har också alltid drömt om ett nybyggt hus men det är ju så j*vla dyrt =( vad slutade allt på? lite nyfiken är man allt =)

2009-11-30 @ 21:04:07
Postat av: Medin

Jo visst är det dyrt, dock billigt här i hässleholm om man ser till de begagnade priserna som ligger på 1.8 miljoner (och då är det ett litet renoveringsobjekt) :) så 2.2 kommer allt som allt att kosta, med tomt, med vitvaror och 158kvm hus :) det enda är att vi får färgen till huset och garaget men vi får måla själva... men det kan man ju ta, eller johan kan ju göra det till sitt sommarprojekt :D

2009-12-01 @ 08:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0