Ahh allt detta jädrans tjat om att man Ska Vaccinera sig.
Fick ju lunghinneinflammation i feb 2009 och har haft det nästan varje sommar som jag hade sovrummet i källaren så har haft det en gång om året sedan 06 tror jag. Så OM jag skulle få svinsjukan så skulle det nog sätta sig på mina lungor (enligt vissa)

jag får väl ta det jävla vaccinet :/

Jag gillar inte detta, tänk om något händer så att "lilla" bulan inte mår bra längre och att allt går snett... 
Tänk om hon inte blir som hon ska bli, att en arm inte växer mer eller att hon inte får några tandanlag eller något annat sjukt. 
läste nån spallt där det stod att dom inte vet hur barnets hjärna utvecklas när dom vaccinerar och tänk om hon inte kan bli smartare än vad hon är nu i vecka 24... Hon är ju redan grymt smart med mig som mor men ändå :)

Idag vaccineras min åldersgrupp mellan 15.00 till 18.00 och johan kommer hem sent, tänk om man får en allergiskreaktion och dör nån timme efter... då hittar han inte mig förens några timmar efter, då har man inte en chans att överleva.
Usch jag har inget förtroeende för läkare och den svenska sjukvården. 
Helst skulle jag vilja ut och handla mat för några månader och sedan låsa in mig i mitt hem och inte träffa nån utifrån, sedan när man har fött kan dom få vaccinera mig om dom vill eller inte. bara inte något händer med lilla bebisen.

 

Johan tog hem igår ett stetoskop igår :)
Läste att man kan höra bebisens hjärta nu via ett stetoskop. Så jag kommer väl sitta hela dagen och lerta hjärtljud.

I morgon är det dax för mitt 4:e ultaljud :) ska bli så kul att se henne igen.
men självklart är jag hur nojjig som helst att han ska säga att han inte hittar något hjärtljud på henne, men hon sparkar och är jätte aktiv så risken för att hjärtat inte ska slå är väldigt liten.
Får även veta mer om min myom om den har växt mer sedan en månad tillbaka. Håller tummarna för att den har krympt men det är väl väldigt tveksamt. Bara hon fortfarande får plats och att inte myomen tar förstor plats för henne. Får väl även reda på om jag kommer att föda på utsatt datum eller om jag antagligen kommer att föda förtidigt. läste att det var mer regel än undantag att föda förtidigt när man hade en stor myom.
Men vet mer om det i morgon eftermidda.

Nästa vecka ska vi träffa banken, angåeende tomten som vi antagligen ska bygga ett nytt hus på.
Ska nog mycket till om det inte blir ett hus till slutet av vårkanten (modulenthus)
Båda Johan och jag har föräldrar som kan stå bak oss så att huset blir vårt, ifall det skulle vara några propblem. 
men det tvivlar jag på att det skulle vara. 
:)

Nej nu ska jag göra som katten - ta en tupplur i soffan :)

Kram Kram
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0