Juletider + rejäl ångerst

Firade Jul med min moder nu i lördes.
Fy fasen va god julmat hon hade fixat, kokta revben :) Mmmm
jag och janne sloggs nästan om dom :D
Mätt och trätt blev man, vid 8 tiden var jag såå trött att jag fick köra hem och sova :)

Så på Onsdag ska vi fira jul med familjen Persson.
Där skulle det bli sjötunga, så gott.
Framför allt är det gott att äta fisk nån dag mellan alla julbord :)

Sen på Torsdag ska vi upp till Götet och fira med min fars sida av släkten.




Fick en uppläxning av en gammal dam i går.
När jag hade pälsat på mig ett ton kläder för att jag och Johan igår skulle gå en runda runt kvateret, mötte vi en lite gumma som verkligen inte tyckte att jag skulle vara ute och gå.
Nej gud nej det skulle jag förstå att i mitt tillstånd ska man inte traska runt och riskera att ramla på en isfläck.
Var ju omtänksamt, men vad svarar man på något sånt?
- Ehh tack, men det är ingen fara...
sa jag och rultade fram som en fet pingvin...
:D




Ahh och varför får man en massa julkort så här nära julafton av sånna som man har glömt att skicka till?
Man får bara så dåligt samvete. och jag ÄLSKAR att hålla på med julkort och fixa och dona med pyssel, men ack detta året var jag lat och köpte bara från Barncanserfondens julkort och skickade iväg till släkten och glömde de flesta som jag brukar skicka till.
Så nu får det bli att skicka Gott nytt år kort i stället... pinsamt.
Man får göra en lista av vilka man brukar få itav och skicka till dom nästa år oxå.

Nu är det bara 76 dagar kvar tills jag föder.
Börjar bli jätte jätte nervös.
och har nu kommit på att; nja jag vill inte föda, kan inte Johan göra det i stället?
Men på ett eller ett annat sätt kommer hon ju att komma ut, om hon så ska gräva sig ut ur magen.
Och Ont kommer det att göra i vilket fall som helst.
Livrädd kommer jag att vara.
Rädslan för att nått ska gå fel är mycket större än rädslan för att det ska göra ont. 

Tänk om hon blir den som hugger en hammare i huvudet på en när man sover?
Tänk om hon verkligen hatar oss?
Tänk om hon blir knarkare?
Tänk om hon aldrig kan leva ett normalt liv pga nån sjukdom?

Usch har börjat läsa Om boken "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen för typ 592 gången. 



Och det är skrämmande.
Att läsa om en familj som blir totalt fördärvad av deras dotter som för visso har psykiska problem (schizofren)
men som blir behandlad på 60 talet som nyfödd med LSD och andra droger, för att man inte visste bättre.
och hur detta påverkar hela familjen, hur dottern alltid hatade föräldrarna, hur hon misshandlade dom och hur
hennes tragiska liv tog slut vid 21 års ålder på ett hotell rum med Sid.
Tänk om det blir så för oss?
klarar man av det?
man måste ju självklart.

men man har ju alltid som bild en perfekt liten familj, men tänk om det inte blir så.
Johan är ju livrädd för Downs syndrom.
Visst hade det varit tragiskt men man klarar ju av det förhoppningsvis.
Tänk om ens barn blir massmördare? klarar man verkligen av det?
Tänk om hon blir som jag? usch min tonårstid vill jag inte leva om.

Tänk om det blir som i vår familj?
För er som inte visste det så har jag en "Storebror" som är 11 år åldre än jag.
Vi har inte haft nån kontakt med varandra på 5 år tror jag att det är nu år 2010.
Han är helt knäpp och har försökt bryta kontakten med allt och alla förutom min mor.
Hon vet att jag inte kallar honom för bror och att jag anser att jag har ett syskon - min lillebror Oscar.
Men hur det tär på henne att familjen är splittrad. Och att "han" alltid gör alla illa, besvikna, sårade osv.
Så vill inte jag ha det i min lilla familj.
tänk om man får ett barn som honom.
Han är säkert jätte trevlig och så, han har hjärtat på rätt ställe men han har absolut glömt var han har det.
Men hur jobbigt det är att familjen är splittrad.
att man är som främlingar för varandra.
Nu är det nog mitt fel, då jag absolut inte under några omständigheter vill ha honom i mitt liv eller ens kalla honom för Bror.
Jobbigt att bo i Hässleholm, då dom flesta av Johans släkt eller vänner vet vem han är och frågar alltid;
- Ahh hur är det med din bror? ahh han var alltid så snygg... vad gör han nu?
ehh så ljuger man ihop att han har det bra i Sthlm med sin familj. När man inte har en blekaste aning om vad han jobbar med, eller hur hans barn mår. Om han bor i Sthlm eller Båsta, men det fick jag veta av mamma för ett tag sedan :)
Men alla familjer har ett "svart får" eller något som dom inte är stolta över.
vad blir det i min familj?
blir det jag som blir det svarta fåret?



Fick en ny tid nu till Obstriktmotagningen för mitt 5 ultaljud nu, ska bli spännande att se hur hon har utvecklats.
Så om 2 veckor ska vi dit och kolla. antagligen för sista gången nu  innan jag föder.
Kommer väl få gå mina vanliga gånger var tredje månad efter graviditeten ett litet tag för att sedan slippa det helt.
Känns både bra och dåligt att det bara är ett ultaljud kvar.
Kan inte fatta att det snart är dax för att se henne i verkligheten.



Nej nu har jag varit lite väl för personlig idag.
Orkar inte skriva mer, ska fortsätta med min stickade halsduk/sjal som kommer att bli såååå skön :)




Kommentarer
Postat av: johanna

Allt kommer gå bra anna..! jag längtar som fan till lilla maj ploppar ut..=) haha

2009-12-21 @ 13:48:25
Postat av: Anonym

Haha ja det kan du ju göra, du ska ju bara få gosa, jag ska krysta och ha ont :D :D :D haha men tack ändå.

2009-12-21 @ 14:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0