Höggravid.

Jaha då klassas man som Höggravid idag.
Och kära vänner det märks, det är jobbigt.

Man kan inte sova på nätterna, ryggen ömmar, man blir andfådd av att dricka ett glas vatten i mellan åt.
Man får kramper i vaderna, man planerar sin vardag runt kissepauser och matpauser.
Man har gått upp 11kg än så länge, man är lika vig som ett kylskåp och att knyta skorna är ett enormt projekt.
konstant trötthet och så vidare.


och enligt alla tidningar ska man snart börja läcka mjölk ur pattarna, få hemorojder, inte kunna torka sig efter man har varit på toan, kissa på sig och en jävla massa otrevliga saker. Dock finns de ju dom som slipper dessa obehagliga och osexiga sakerna!
Jag hoppas innerligt att jag slipper de sakerna... Usch...

MEN
trotts allt detta så tycker jag att tiden går på tok för fort, nu hade jag velat vara halvägs, inte nästan färdig.
Och trots att man tycker att man är en knubbsäl på torra land så kommer jag verkligen att sakna min kontinent stora mage.
Igår satt jag & Johan och diskuterade hur jag har förändrats sedan jag blev gravid.
Och konstigt nog har jag jätte svårt för att minnas hur jag såg ut innan jag blev gravid.
Då mitt hår såg bättre och friskare ut, då min mage var nästan 40 cm mindre i omkrets än vad den är idag.
då jag inte hade matfläckar på magen efter 2 timmar :)



före
(Fest hos Sofia Fia Lisen)



Efter...
Då jag även försöker dölja mat fläckarna på magen.

Deprimerande?
Skojjar ni?

Min käre Sambo visste ju direkt vad han skulle göra för att få mig att må bättre.
Tydligen få man bada bubbelpol sålänge ens vatten inte har gått eller så ska inte kropstempen överstiga 38,9 grader.
Så han lånade ett spa bad och lät mig ligga där i 20 minuter och känna mig HELT viktlös.
Ryggen slutade ömma, bena känndes inte som bly och jag blev vig :)



Detta ska stå överst på prioteringslistan inför vårt hus...
Värt va enda krona!

Ohh ja föresten... :)
Idag sker det... Idag ska vi skriva på bygglov och gå ingen köpkontraktet till vår lilla tomt som vi ska bygga vårt första familje hus på! :)
Antagligen blir det flyttklart i slutet av vårten senast sommaren 2010 så det är parfekt.
Det ska bli såååå skönt att äga sitt egna, och det bästa med att vi bygger ett helt nytt hus är ju självklart att nu kan man ju börja planera takfärg, husfärg, träslag till golven, ska vi ha en takkupa, vilken dusch ska vi ha?
ahh ska bli så spännande.
Självklart har vi redan bestämmt oss hur allt ska se ut.
Svart tak, grått hus med vita knutar.
Sten läggning framtill och ett trädäck där bak.
garage med föråd.
Ett växthus (kommer att ta lång lång tid innan det kommer upp på tapeten :) först spabad :)

Men som sakt, man är väl färdig med trädgården och ovanvåningen först efter 5 - 7 år eller något.
det första året ska vi bara så gräs, kommer inte lägga de första slantarna på trädgården och trädäcket än. men det kommer väl efter hand :)

Nee nu måste denna trötta Medin in i duschen för att sedan åka på ett möte med Älvsbyhus...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0